Przy omawianiu lektur obowiązkowych zaproponowałam klasom czwartym wykonanie projektów edukacyjnych, które w przyszłości (egzamin ósmoklasisty) na pewno będą pomocne.
Wszyscy uczniowie założyli „dzienniczki lektur”, w których zapisują po przeczytaniu książki: autora, tytuł, elementy świata przedstawionego dzieła (czas i miejsce wydarzeń, bohaterów i kolejne wydarzenia) oraz pięknym pismem przepisują interesujący fragment lektury. Zapiski mogą wzbogacić własnymi ilustracjami.
Chętni czwartoklasiści wykonali do książek tzw. lektury w pudełku:
IV a – do „Akademii pana Kleksa” Jana Brzechwy,
IV b – do „Cudownej podróży” Selmy Lagerlöf.
Obejrzyjcie poniżej efekty ich prac i przyznajcie, że zasłużyli na największe piegi od pana Kleksa lub przepiękne piórka od Akki (ci, którzy znają teksty, wiedzą, o co chodzi).
Klasy IV a, IV b i pani Jola-nauczycielka języka polskiego